پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228494
بستن کابينه با نظر رهبري از اساس صحت ندارد
تاریخ انتشار : 1396/05/09 12:33:10
نمایش : 1852
رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور، با بيان اينکه شايعه بستن کابينه با نظر رهبري از اساس صحت ندارد، گفت: نمي‌توان کاري کرد که فردا هر اتفاقي که افتاد، مسئوليت آن را به گردن نظام بيندازند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدجواد کوليوند در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ادعاي برخي جريان هاي سياسي حامي دولت و القاء اين مسئله که کابينه آينده با نظر رهبر  انقلاب بسته مي شود، تصريح کرد: اين مسئله از اساس صحت ندارد و تنها برخي وزارتخانه هاي حساس مانند اطلاعات، دفاع و کشور با مشورت و دريافت نظر رهبر انقلاب تعيين تکليف مي شوند.

وي با تأکيد بر اينکه رهبر معظم انقلاب هيچ گاه دخالت و ورودي در انتخاب وزراء نداشته و ندارند، ادامه داد: اين مسئله طبق قانون در حيطه اختيار مجلس است و مجلس حق دارد که اگر وزيري را متخصص، متعهد و جوان تشخيص داد به او رأي دهد و اگر تشخيص نداد، رأي ندهد.

رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور خاطرنشان کرد: جايگاه رهبري و نگاه ايشان به مسائل کلان کشور است و در رابطه با مسائلي مانند انتخاب وزراء، ورود نمي کنند؛ هرچند ممکن است درباره برخي وزارتخانه ها نظر ايشان و يا دفترشان گرفته شود اما به معناي آن نيست که فهرست کابينه به طور کامل با نظر ايشان ارائه مي شود.

کوليوند اظهار داشت: نمي توان با اين خط خبري کاري کرد که فردا هر اتفاقي که افتاد، مسئوليت آن را به گردن رهبري و نظام بيندازند.

وي افزود: قوا از يکديگر مستقل هستند و رهبري مافوق آنها قرار دارد و اگر اختلافي ميان آنها پيش بيايد ايشان براي حل اختلاف ورود مي کنند.

رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور گفت: کساني که اين خط خبري غلط را القاء مي کنند بهتر است اين مسائل را به سمت رئيس جمهور سوق دهند؛ چرا که رئيس جمهور فرد دوم کشور است و با رأي مردم انتخاب مي شود، بنابراين بايد وزرايي مناسب را انتخاب و به مجلس معرفي کند.

کوليوند خاطرنشان کرد: البته از زاويه هاي ديگري هم مي توان به اهداف اين خط خبري غلط اشاره کرد، ولي ما به دنبال آن نيستيم و به کساني که چنين خطي را دنبال مي کنند، توصيه مي کنيم که پرهيز کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html